Északi turnén a Tápiómente

Október végén a finnországi Hollolában került megrendezésre a XII. Hollo és Martta Nemzetközi Néptánc és Népzene Fesztivál, melyen 30 fővel a Tápiómente Táncegyüttes képviselhette Nagykátát, Magyarországot. Az október 25 – november 1. között megvalósult rendezvényen rajtunk kívül cseh, indiai, lett, orosz, osztrák és skót fellépők vettek részt.

IMGP6815

Vendéglátónk a Hollolai Ifjúsági Egyesület volt, mellyel már 1997 óta kitűnő a kapcsolatunk és 2009 után újra vendégük lehettünk. A hét folyamán az egyesület székháza, Kukko, volt a központi hely ahol tartózkodtunk, innen mentünk fellépéseinkre, melyek közül a Lahti városának színházában tartott gálaműsorok voltak a legnagyobbak, hiszen ezeken 600-650 ember tekintette meg műsorainkat. A három nagy színházi fellépésen kívül Hämeenkoskiban volt egy Magyar Est, melyen a házigazdák magyaros ételekkel várták a nézőket, a kiváló hangulatról pedig táncosaink és zenészeink gondoskodtak. Ezen az estén Richly Gábor, a Helsniki Balassi Intézet igazgatója is beszállt a műsort záró táncházba.

IMGP6984

Minden nap voltak fellépések helyi és környékbeli iskolákban, idősek otthonában, közösségi házakban.

Szállásunkra nem lehetett panasz, az ország legdélebbi síközpontjában, Messilä-ban volt, ahol rönkházakban, saját szaunnákban tudtuk a hosszú napokat (és rövid éjszakákat) kipihenni.
Szabadidőnkben Lahti városának nevezetességeit (többek között a síugró sáncot, Sibelius Házat, a turisták által kedvelt kikötőt) tekintettük meg. Szabadnapunkon Finnország fővárosába, Helsinkibe utaztunk, ahol az ország egyik legnagyobb gyárát, a csokoládékat készítő Fazer üzemet látogattuk meg, utána egy rövid buszos városnézés után gyalogosan jártuk körbe a belvárost, megnéztük a Székesegyházat, a Nemzeti Könyvtár épületét, piacot, kikötőt.

IMGP8544

A sok utazás néha kimerítő volt, azonban a rutinos, sokat tapasztalt táncosok jó tanácsai sokat segítettek fiataljainknak. Az elmúlt években folyamatosan érkeztek, érkeznek a felnőtt csoportba az utánpótlás csoport tagjai. Ez volt az első olyan külföldi út, amelyen közösen vettek részt. Nem csak egy turné, hanem egy igazi, közösséget építő utazás volt ez, melyen velünk tartott városunk polgármestere, Dorner Gábor is.

Itt (is) szeretnénk megköszönni minden kedves segítőnknek, szponzorunknak, támogatónknak, Nagykáta Város Önkormányzatának és képviselőtestületének, a Városi Könyvtár, Művelődési Központ és Tájház dolgozóinak eddigi segítségüket, mely nélkül ez a számunkra igen izgalmas és kiválóan sikerült esztendő, a közel 50 esztendő nem jöhetett volna létre. Két kiválóan sikerült külföldi turnénk mellett a ’Kátai Tánctalálkozó is remek hangulatú volt, sok-sok fellépésünk volt Nagykáta határain kívül (és belül). S talán kiemelhetjük az április 18-án első ízben megrendezett Tápiómenti Gyermek és Ifjúsági Néptánc Találkozót, melynek már a jövő évi programját tervezzük.